#mijnvolger @mrhuisman
#mijnvolger @mrhuisman
Twitter levert inspirerende contacten op die verder gaan dan 140 tekens per tweet. Wie zijn mijn volgers en wat willen zij delen? Deze keer ontmoet ik @mrhuisman van @TNO_nieuws Zijn bio: business developer TNO Energy, Maritime & Offshore – Tweets on my own behalf
Waar en wat?
Locatie TNO (Toegepast Natuurwetenschappelijk Onderzoek) aan de Van Mourik Broekmanweg 6 in Delft, vergaderkamer met uitzicht op één van de gebouwen van de TU Delft, twee cappuccino.
Maurits, wat doe jij?
Bij TNO werken circa 3000 experts aan toegepast onderzoek. Ik ben business developer op de afdeling Maritime and Offshore die onder het aandachtsgebied Energy valt. Kort gezegd verbind ik het maritieme bedrijfsleven met de experts van TNO. Ik ben niet de uitvinder of de wetenschapper, ik begeleid het hele proces van idee tot en met het onderzoeksproject. Mijn rol is ook om de vaak complexe technische materie van een onderzoek te vertalen naar een helder verhaal dat voor alle partijen begrijpelijk is.
Foto: Lisette Vos
Waar krijg je de meeste energie van in je werk?
Tijdens mijn werk kijk ik vaak in de glazen bol en zie wat er in de toekomst gaat gebeuren. Mijn favoriete project is het onderzoek naar onderwater WIFI. Het is eigenlijk geen WIFI, want dat werkt onder water niet, maar zo heeft iedereen direct een idee van het project. Het gaat om robots die onder water draadloos met elkaar kunnen communiceren. We werken met het onderwijs en het bedrijfsleven samen om de onderzoeksvraag verder uit te diepen. Voor het bedrijfsleven moet de toepassing van toevoegde waarde zijn. We staan in het beginstadium, maar ik vind het geweldig om te zien waar we uit kunnen komen.
In de maritieme sector is samenwerking tussen partners van groot belang. In hoeverre helpt Twitter jou om te verbinden?
Twitter helpt mij zeker. Er gebeurt veel op het gebied van maritieme innovatie. Twitter biedt mij de kans om door de ogen van diegenen die ik volg naar de sector te kijken. Ik blijf daardoor niet vastzitten in mijn eigen rol, maar behoud een open blik. Bovendien heb ik niet de tijd om overal aanwezig te zijn, en kan ik bijvoorbeeld een congres volgen via tweets van de aanwezigen. Tweets brengen mij vaak op tips en ideeën.
In je vastgemaakte tweet staat een link naar het Stan Huygens Journaal van de Telegraaf dat jouw verkiezing tot Communicatieman van het jaar van De Nationale Haringpartij vermeldt. Hoe belangrijk is die verkiezing?
De Nationale Haringpartij, een netwerk van vooraanstaande personen uit het bedrijfsleven en de overheid, heeft mij genomineerd voor mijn rol in het project draadloos communiceren onder water. Voorafgaand aan de haringpartij moest ik op kasteel De Haar voor een jury een pitch houden. Tot mijn verrassing won ik. Het was heel leerzaam, de Telegraaf kwam direct op mij af. De prijs is goed voor mijn zichtbaarheid in de media. Bovendien opent mijn verkiezing deuren bij grote bedrijven uit dat netwerk. Die prijs is voor mij een extra stimulans om communicatie onder water echt van de grond tillen.
Wat wil je verder nog graag delen?
TNO is breed actief, voor mij is de maritieme sector de leukste sector om voor te werken. Mijn overgrootvader had een bedrijf met sleepboten in Amsterdam en mijn opa werkte op de grote vaart. Misschien dat mijn interesse voor de maritieme wereld daar toch mee te maken heeft.
Ook meedoen aan deze rubriek? Volg Lisette Vos op twitter @Eengoedverhaal
Lees ook mijn interviews met andere volgers:
@annikdirkx
@michielspitzer
+ Nog geen reacties
Uw reactie is welkom